Chytré řešení zbytečných cest u CNH

28. 02. 2019


Do roku 2009 fungovaly zásilky traktorů tak, že z továrny společnosti CNH Industrial v Croix v severovýchodní Francii dodali zásilky 20 traktorových kabin do závodu New Holland Agriculture v Basildonu ve Velké Británii, kde byla dokončena výroba traktorů. Tyto kabiny převážely dvoupatrové přívěsy, které měly horní paluby pevně uchycené. Dokončené traktory ale byly příliš vysoké aby se vešly na přívěs, takže se nákladní vozy vracely zpátky do Francie prázdné.
 
Tým logistiky společnosti CNH Industrial se rozhodl tenhle neefektivní způsob přepravy ukončit. Při spolupráci s partnerem De Rooy z Nizozemska vytvořili nový dvoupatrový přívěs se sklopnou palubou, kterou lze zvednout nebo spustit pouhým stlačením tlačítka. Takhle může převézt tři dokončené traktory z Basildonu zpět do Francie nebo Belgie pro globální distribuci. Vzhledem k tomu, že Basildon vyváží asi 90% své produkce, je dopad významný. Tato inovace ušetřila mezi lety 2010 a 2018 neuvěřitelných 9700 cest bez nákladu a 1950 tun CO2 a snížila tak emise tuhých motorů a dalších znečišťujících plynů.
 
Později bylo možné tuto praxi aplikovat v tuzemském závodě traktorů Case IH a STEYR v St. Valentin. Nyní jsou přívěsy součástí programu World Class Logistics. Iniciativa WCL zavádí strategie pro zlepšení vnitřních a vnějších logistických toků s cílem minimalizovat spotřebu energie a obalových materiálů. Vzděláváním svých zaměstnanců se snaží snížit dopad na životní prostředí.
 
chytre-reseni-zbytecnych-cest.jpg